Outsourcing BHP - bezpieczeństwo i higiena pracy

bhp-pulsar.pl

Co to jest PIP

Państwowa Inspekcja Pracy, w skrócie PIP, jest polskim organem nadzoru oraz kontroli prawa dotyczącego pracy. Państwowa Inspekcja Pracy czuwa w szczególności nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także nad przestrzeganiem przepisów

Outsourcing BHP - bezpieczeństwo i higiena pracy bhp-pulsar.pl
, które dotyczą zatrudnienia i innej pracy zarobkowej. W zakładach pracy na terenie całego kraju na straży przepisów BHP stoi Państwowa Inspekcja Pracy. Zadaniem PIP jest kontrolowanie zakładów pracy i sprawdzanie, czy pracodawca wywiązuje się z obowiązków w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy wobec zatrudnionych pracowników. Poza przepisami związanymi z BHP, inspektorzy sprawdzają także wywiązywanie się zakładu pracy z innych obowiązków, takich jak wynagrodzenie, czas pracy, urlopy. Wielu pracodawców powierza zajęcie się sprawami związanymi z bezpieczeństwem i higieną pracy odpowiednim firmom, które zajmują się tym profesjonalnie. Pozostawienie przepisów BHP i wynikającym z nich obowiązków profesjonalistom, pozwala pracodawcom na bezproblemowe wywiązywanie się z obowiązków w tym zakresie wobec pracowników.


Usługa sporządzenia dokumentacji powypadkowej

Wypadki oraz różne nieprzewidziane sytuacje są częścią życia każdego człowieka i czasem nie sposób przewidzieć oraz zapobiec nieszczęściu, czy to w domu, czy w pracy. W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku. Jednak sporządzenie dokumentacji powypadkowej można zlecić zewnętrznej firmie, zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy. W ramach takiej usługi jest także przeprowadzane śledztwo w sprawie zaistniałego wypadku wraz z profesjonalnym sporządzeniem potrzebnej dokumentacji powypadkowej. Firmy te zajmują się również sporządzaniem dokumentacji w sytuacji wystąpienia wypadku w drodze do pracy lub z pracy. Ponadto informują pracodawcę o kolejnych etapach w postępowaniu powypadkowym oraz obowiązkami pracodawcy. Usługa oferowana przez firmy BHP zapewnia profesjonalne podejście w kwestii postępowania powypadkowego.


Szkolenie BHP dla pracowników administracyjnych

Spośród różnych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy można wyróżnić takie, które jest skierowane dla pracowników administracyjnych i biurowych. Obowiązkiem pracodawcy jest zapewnienie swoim pracownikom odpowiednie warunki oraz edukację o zachowaniu bezpieczeństwa w pracy. Szkolenie BHP pracowników administracyjno-biurowych jest specjalnie skierowane do konkretnej grupy osób, w skład której wchodzą także pracownicy placówek oświatowych, placówek służby zdrowia, czy też jednostek naukowych i badawczych. Jak więc można zauważyć, grono odbiorców takiego typu szkolenia BHP, jest dość szerokie. Celem szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest zapoznanie pracowników z panującymi zasadami i przepisami w tego typu wykonywanych zawodach. Samo szkolenie trwa około ośmiu godzin i jest prowadzone w formie seminariów, które jest połączone z samokształceniem. Uczestnicy mają także dostęp do odpowiednich materiałów, zapewnianych przez firmę organizującą takie szkolenie. Po zakończonym kursie organizatorzy wydają specjalne zaświadczenie.


Próbna ewakuacja

Przebieg akcji ewakuacyjnej, w razie pożaru czy też innego niebezpiecznego wypadku, w dużej mierze zależy od wiedzy osób przebywających w danym budynku. Istotnym czynnikiem przy ewakuacji jest znajomość najkrótszej drogi ewakuacyjnej, umożliwiającej bezpieczne wyjście z budynku. Próbne ćwiczenia ewakuacyjne są wymogiem w placówkach edukacyjnych, w których są one okresowo przeprowadzane z uwzględnieniem skuteczności i czasu ewakuacji. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku firm i przedsiębiorstw. Pracodawca może zatrudnić wykwalifikowane osoby do przeprowadzenia ćwiczeń ewakuacyjnych. Firmy zajmujące się szkoleniami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej mogą przeprowadzać takie próbne ćwiczenia. W ramach szkolenia PPOŻ oferowane są próbne ćwiczenia ewakuacyjne. Dzięki takiej próbnej ewakuacji można wskazać błędy koordynacji i je skorygować. Ponadto ćwiczenia praktycznie z zakresu ochrony przeciwpożarowej pozwalają uporządkować i zastosować wiedzę teoretyczną w praktyce.


Firmy oferujące usługi z zakresu PPOŻ

Jednym z wielu obowiązków zatrudniającego jest zapewnienie odpowiednich warunków pracy zatrudnionym pracownikom oraz zapewnienie odpowiednich szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy. W tym przypadku wielu pracodawców korzysta z usług firm zajmujących się szeroko pojmowanym zakresem BHP. Jedną z najważniejszych oferowanych usług jest tak zwany outsourcing BHP, który często rozumie się jako przejęcie wszelkich spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez taką firmę. Dzięki powierzeniu spraw związanych BHP oraz PPOŻ odpowiedniej firmie, pracodawcy mają pewność, że wszystkie wymagane formalności i wymagania zostaną spełnione. Innymi usługami prowadzonymi przez firmy BHP są różne szkolenia dla pracowników z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej, a także z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Ponadto często takie firmy wykonują także audyty BHP i PPOŻ. Powierzenie spraw BHP swojej firmy w ręce profesjonalistów z pewnością sprawi, że bezpieczeństwo w miejscu pracy będzie na wysokim poziomie.



© 2019 http://bezpieczenstwo-i-higiena-pracy.lisaferrera.wroclaw.pl/