Jak długo musisz bhp? - bezpieczeństwo i higiena pracy

firma bhp warszawa

Usługa przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego

Ocena ryzyka zawodowego jest obowiązkowa, gdy pracodawca przyjmuje pracownika na dane stanowisko pracy. Wykonanie takiej oceny ryzyka zawodowego należy do jednych z wielu obowiązków pracodawcy wobec pracownika. Przepro

Dodane: 20-07-2020 12:40
Jak długo musisz bhp? - bezpieczeństwo i higiena pracy firma bhp warszawa
wadzenie oceny ryzyka zawodowego można zlecić specjalnej firmie oferującej usługi z zakresu BHP. Innymi usługami dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, z których może skorzystać pracodawca, są szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ, audyt bezpieczeństwa oraz kurs pierwszej pomocy. Ocena ryzyka zawodowego jest przeprowadzana przez doświadczonych oraz wykwalifikowanych specjalistów, którzy biorą pod uwagę wiele różnych czynników występujących na danym stanowisku pracy. Korzystając z usług firmy działającej w branży BHP, pracodawca ma pewność, że przeprowadzona ocena ryzyka zawodowego będzie rzetelna. Podczas wykonywania oceny ryzyka zawodowego, specjalista z branży BHP, bierze pod uwagę wiele czynników poprzez dokładnie przyjrzenie się warunkom pracy, a także poprzez przeprowadzenie wywiadu z pozostałymi pracownikami.


Kursy dla pracowników BHP

Firma zajmująca się branżą BHP zatrudnia specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe, które umożliwiają świadczenie usług związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy. Sami pracownicy będący zatrudnieni w firmie zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy także muszą posiadać ukończone szkolenia BHP. Szkolenie BHP dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy posiadają okres ważności pięciu lat. Kurs z bezpieczeństwa i higieny pracy dla pracowników służby BHP jest najdłuższym rodzajem kursu, ponieważ obejmuje aż 32 godziny lekcyjne. Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę musi posiadać ważne szkolenie BHP, nic więc dziwnego że dotyczy to także pracowników branży zajmującej się bezpieczeństwem i higieną pracy. Sam pracownik służby BHP musi orientować się w bieżących przepisach regulujących kwestie związane z zachowaniem bezpieczeństwa w miejscu pracy, żeby móc świadczyć swoje usługi innych firmom. Pracownicy zatrudnieni w firmie BHP sami posiadają obowiązek ukończenia odpowiedniego kursu.


Usługi firmy działającej w branży BHP

Na rynku istnieją specjalistyczne firmy zajmujące się szeroko pojętym BHP. Firmy zajmujące się branżą bezpieczeństwa i higieny pracy oferują szeroki zakres usług obejmujących BHP, PPOŻ, pierwszą pomoc przedmedyczną oraz Ochronę Środowiska. W ramach usług świadczonych typowo w ramach BHP można wyróżnić szkolenia BHP, przeprowadzanie audytów w przedsiębiorstwach, a także ocenę ryzyka zawodowego i obsługę BHP. W ramach usług związanych z ochroną przeciwpożarową firma BHP oferuje szkolenia PPOŻ, przegląd sprzętu gaśniczego oraz wykonanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego. W ramach pierwszej pomocy przedmedycznej udzielane są odpowiednie szkolenia dla pracowników. Usługi z zakresu Ochrony Środowiska zaś dotyczą sporządzania sprawozdań, pełnienia nadzoru nad Kartami Przekazania Odpadów oraz przeprowadzanie audytu OŚ. Firma działająca w branży BHP oferuje więc bardzo szeroki zakres usług, które dotyczą nie tylko bezpieczeństwa i higieny pracy, ale także ochrony przeciwpożarowej, udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej oraz Ochrony Środowiska.


Rodzaje pracowników służby BHP

Współcześnie wielu pracodawców i przedsiębiorców korzysta z usług firmy działającej w branży BHP, która oferuje takie usługi, jak szkolenia BHP, szkolenia PPOŻ, obsługa BHP oraz przeprowadzanie audytu bezpieczeństwa. Firma zajmująca się bezpieczeństwem i higieną pracy zatrudnia odpowiednio wykwalifikowanych specjalistów. W ramach struktury organizacyjnej firm działających w branży BHP można wyróżnić kilka profesji, które wymagają od pracownika posiadania określonych kwalifikacji. Inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy może zostać osoba, która posiada zawód technika BHP. Starszym inspektorem do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy jest osoba, która dodatkowo posiada trzyletni staż w służbie BHP, natomiast specjalistą do spraw BHP jest osoba posiadająca wyższe wykształcenie wraz z pięcioletnim stażem pracy. W ramach profesji związanych z tą branżą można wyróżnić jeszcze starszego specjalistę do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy oraz głównego specjalistę do spraw bezpieczeństwa.



© 2019 http://bezpieczenstwo-i-higiena-pracy.lisaferrera.wroclaw.pl/